Isglass med betoning pa is

I lordags tog min japanske van Esui med mig till Daikanyama, nagra minuters promenad sydvast om Shibuya, ett omrade som blivit populart pa sistone och som har en lyxbohemisk atmosfar. Eusi bjod mig pa kakigoori (betyder 'riven/mald is'), som ar lika med strimlad is som smaksatts med nagot fruktextrakt. Bara ren is och extraktet, inga andra ingedienser. Jag fick en illgron kakigoori med melonsmak, esui smaskade pa en med jordgubbsmak. De var forvanansvart laskande och gjorde sig bra i sensommarvarmen, aven om man fick en och annan 'brain freeze'-attack.

68945-430
Jordgubbsextrakt + mald is = Kakigoori

68945-428
'OMG! Det smakar ju faktiskt melon!'

Vi at 'glassen' i en av Daikanyamas mer populara parker, tillsammans med helgfirande familjer och unga par. Jag sag aven en till fantasifull hundfrisering (se tidigare inlagg om lila knahundar och solglasogonbarande taxar), dar svansen klippts upp som, i brist pa battre liknelse, en dammvippa och dessutom fargats med rosa slingor. Jag lanade esuis mobilkamera och fragade den unga agarinnan om jag fick ta ett kort, vilket hon gladeligen gick med pa.

68945-431
Det kanske blir rent hemma nar han viftar med svansen?

Darefter gick vi i manga intressanta kladesbutike, manga med individellt anpassade utbud. Vi sag exempelvis en kollektion som uteslutande baserats pa Hitchcock-filmer.

Kommentarer
Postat av: Annie

Ååh, kakigori verkar så gott och svalkande. I Memoirs of a Geisha så tror jag att en person äter kakigori. Det verkade så gott.
Cool hund också :D

2006-09-18 @ 16:48:51
Postat av: Linda

Jag hade velat se bilder på kläderna! :P

Postat av: Anonym

Annie: Da har jag ett skal till att se Memoirs of a Geisha :)

Linda: Jag hade tyvarr inte med mig kameran den dagen, utan lanade Esuis mobilkamera (med begransad kvalitet, vilket syns ovan).

2006-09-19 @ 09:15:20
Postat av: Micke

Ser väldigt mycket ut som en slush puppie tycker jag... :)

2006-09-20 @ 09:17:56
URL: http://seppuccu.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

Jag har testat! I Florens i förrgår begick jag premiären: glass med grönt te-smak. Fast hade jag inte vetat vad det var hade jag gissat på - just det, Andreas! - melon...

2006-09-24 @ 12:21:45
URL: http://tokyo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback