En japansk Schnappi

image488

Denna låt, om en "butt biting bug", visades i ett barnprogram på japanska SVT-motsvarigheten NHK och har nu blivit så pass populär att den har gått in på den inhemska topp tio-listan. Sången handlar om en insekt som vars passion i livet är att bita folks rumpor. Den dramatiska kulmen i berättelsen är när rumpbitaren blir sjuk efter att ha bitit i en "bitter storstadsrumpa".

Kramkalas

image487
Foto: Japan Today

Utanför Harajukus station kan man få kramar. Helt gratis dessutom.

Keepon dancin'!

image486

Jag kunde bara inte låta bli. Jag måste göra en bloggåterkomst och berätta om
Keepon, denna fantastiskt charmiga robotskapelse, vars fusion mellan högteknologi och kärlek bara kan ha skapats i Japan. Keepon är en gul snögubbeliknande krabat som älskar att dansa och kan även uttrycka känslor.

Jag har old school-länkat till lite youtube-klipp där ni kan se Keepon dansa och charma er till den grad att ni smälter ned till en liten pöl på golvet (det lyckades Keepon göra med mig åtminstone). Jag rekommenderar er att titta på dem i denna ordning:

1. Keepon dansar till en trumma
2. Keepon visar känslor
3. Keepon dansar till låten "I turn my camera on"
4. Musikvideo, där Keepons skapare tar med den lille gule på en dansodyssé i Tokyo