Icke-politisk kommunistpunk

Marcus och jag besokte punkpuben Garage Land i Shibuya i fredags. Efter att ha spelat diverse valkanda brittiska och amerikanska punkklassiker, gick DJ:n gradvis in pa japansk punk, till de ovriga kundernas jubel och allsang. Den ratt aggressiva punken foll aven Marcus och mig i smaken och vi fragade darfor vad bandet hette. Vi racktes over LP-konvolutet for att kunna utlasa bandnamnet: 'The Stalin'. Inte 'Stalin' eller ens 'The Stalins', utan 'The Stalin'. Marcus och jag fann detta ofantligt underhallande och var overens om att det ar foga troligt att bandnamnet skulle vara av politisk betydelse. Det ar anda Japan vi befinner oss i, ett land dar Hitler och Stalin snarare ses som harda superskurkar an 1900-talets farligaste ledare. Denna slutsats nadde vi trots att ordet 'political' stod pa baksidan, under en rod stjarna.

68945-40268945-403
Bildbeviset

En musikrelaterad parentes. Dagen efter upptackte vi en for oss tidigare okand genre pa Tower Records: J-Hillbilly.


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Haha, vad kul! Det finns japaner för allt...

Postat av: Linda

Japan upphör aldrig att förvåna mig. Fantastiska land!

2006-09-11 @ 23:19:08
URL: http://tokyo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback