Dagens kulturkrock

...intraffade nar jag blev medbjuden att ata lunch med nagra nytillkomna utbytesstudenter. Det var studenter fran nastan hela Sydostasien: Malaysia, Indonesien, Vietnam och Thailand. Pa klart godkand engelska fragade de mig nyfiket om Sverige, och papekade (som alla andra gor har) att de kande till Fredrik Ljungberg. De var valdigt snalla, pa nagot slags charmigt satt. De imponerades valdigt av att jag besokt samtliga av deras hemlander, forutom Vietnam.

Kulturkrocken intraffade sedan nar jag at min tofu, da jag horde en vietnamesisk student fraga den ende thailandske:

- Jag vill aka till Thailand nagon gang. Finns det manga bra flickor dar?
- Ja.
- Ar de billiga?
- Hehe.
- Racker det med tio dollar?


Det kandes smatt bisarrt att dessa valdigt trevliga killar ser prostitution som ett overvagande skal att semestra i ett annat land. Tyvarr ar det manga vidriga vasterlanningar som gor det ocksa..

Kommentarer
Postat av: Linda

Detta oändliga, till synes oövervinneliga problem. Var ska man börja för att få bukt med det...? :(

Postat av: Christoffer

^(Riktad till ovanstående fråga)
Förståelse, ifall vi människor kan börja första varandra, ha respekt för varandra och kunna leva på samma jord utan att tillintetgöra varandra, då har vi tagit det första stora steget mot en bättre framtid.

2006-09-12 @ 18:03:34
Postat av: Birgitta

Ja, och så säga ifrån, hela tiden. Det gjorde du väl, Andreas?

2006-09-12 @ 23:14:11
Postat av: Andreas

Linda: Ja, det kanns hopplost ibland, men man maste borja nagonstans, respekt mot sina medmanniskor (som Christoffer skrev) ar en bra start.

Christoffer: Kloka ord!

Birgitta: Nej, tyvarr. Jag overhorde bara konversationen och kande inte riktigt for att starta en debatt (som de ovriga antagligen inte skulle forsta mkt av, med tanke pa sin begransade engelska) kring ett matbord med utbytesstudenter jag inte traffat tidigare. Ar aven inte helt saker pa om det rorde sig om ett 'skamt'. Men, jag haller verkligen med om att det generellt ar ratt att saga ifran.

2006-09-13 @ 06:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback