Skribentuppdrag

Jag har tackat ja till att skriva en artikel om kuturella yttringar i Tokyo till Zeros (www.zeromagazine.nu) kommande sommarnummer. Jag kommer framst att fokusera pa foreteelser som subkulturer och musik (med hansyn till Zeros profil), men aven klamma in en del stadsdelsbeskrivningar.

Nu ar klockan alldeles for mycket for att sitta kvar i skolan. Jag ska strax bege mig hemat och kopa lite middagsmat pa vagen. Till helgen blir det uppsats- och artikelskrivande samt en och annan stadspromenad. Dagens godaste nyhet ar att jag far ledigt fyra dagar fran skolan under veckan som Linda anlander till Tokyo. Har redan borjat planera utflyktsmal :)

Birgitta, tack for ditt fina inlagg. Jag ser med stor spanning fram emot att fa se hur ombyggnaden har framskridit i host!


Trevlig helg pa er allihop!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ooh, spännande! Jag är mäkta nyfiken på vad vi ska ta oss till de första dagarna. Självklart har jag redan själv en hel del idéer om vad jag skulle vilja göra, men det känns tryggt att ha en expert att guida en och vissa smultronställen ;)
Vi är bäst! Puss.

Postat av: Calle

gaaaaaah,nä jag äro icke alls bitter el avundsjuk det minsta...eh...har inte hunnit läsa hela din dagbok än,men ska göra det senare...nu känner jag bara mer o mer att jag verkligen MÅSTE åka till Tokyo....studera den japanska boy band kulturen lite om du kan...verkar ju liiiite sjukt,o jag gillar ju sjuka saker :D
Calle(ja vi såg schlagerfestival på Lidingö o JAG vann er BUZZtävling så det så!!!)

2006-05-26 @ 19:41:22
Postat av: eva

Hej här kommer ett litet inlägg från din kära mor.
Kul att du ska skriva för Zero magazin. Du har ju en hel del trevliga och intressanta reflektioner att dela med dig av. I dag har vi faktiskt kunnat dricka morsdags kaffe på altanen. Det är riktigt skönt ute och vackert, då äppelblommen har slagit ut, snart börjar även syrénerna att blomma. Tänk! På tordag är det dags att göra min insats då det gäller att opponera och försvara uppsatsen. håll en tumme är du snäll.
Snart kommer Linda ner till dig. Ni kommer säkert ha en trevlig och intressant tid tillsammans.
Vi saknar dig!
Kram Mamma

2006-05-28 @ 20:30:35
Postat av: Andreas

Calle, vad kul att se en halsning fran dig! Tack for tipset om japanska pojkband, det ar verkligen ett underhallande amne! ;)

Mamma, grattis pa mors dag i efterskott (jag marker att jag blandar ihop datum, i Japan var mors dag for drygt en manad sedan). Jag ska halla bada tummarna for dig pa torsdag!

2006-05-29 @ 08:12:33
URL: http://tokyoandy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback