Kween


68945-51
"We will lock you!!"

Haromdagen slotittade jag pa Takeshi Kitanos (skadespelare, filmskapare, poet, programledare; legend i Japan) tv-program 'Takeshi no daredemo Picasso'. Programmet gastades av japanska Queen-coverbandet Kween. De gjorde karleksfulla, men ack sa roliga, framtradanden med nagra av de storsta Queen-hitsen.

68945-52
"I want to bleak flee!"

Sangaren Yohei Eto, en lonnfet, tunnharig och kort man, hade till och med odlat en gles Freddie Mercury-mustach. Gitarristen Kenji Wakibuchi hade en gigantisk pudelperuk, som var visserligen i fel harfarg (jamfort med Brian May). Yohei forsokte instruera co-hosten i Freddie-poser (inklusive lapputanadet) och sangtexter. Co-hosten gjorde ett halvdant forsok och sjong "We will, we will, lock you!" falskt. Kweens egna framtradanden holl inte myckte hogre kvalitet, men de var ofantligt charmiga och publiken alskade dem, med all ratta.

For mer info, se Kweens officiella hemsida: 
http://www.kween.jp.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Synd man missade denna raritet! Jag är ju ett litet Queen-fan & skulle säkert ha skrattat och njutit. Kärleksfulla hyllningar får man aldrig för lite av - det kan t o m ens fiender behöva, tror jag...

2006-05-29 @ 17:39:18
Postat av: Birgitta igen

Förlåt felskrivningen:
"aldrig för MYCKET av" ska det förstås vara.
Eller möjligen "aldrig nog av".

Välj själv!

2006-05-29 @ 17:40:58
Postat av: Andreas

Om jag far tag pa en Kween-video av nagot slag lovar jag att visa den for dig i host, Birgitta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback