Fotboll

I natt ar det en vanskapsmatch i fotboll mellan Japan och Tyskland. Matchen borjar att sandas runt 4-snaret. En betydande del av labbet kommer att stanna kvar i natt for att titta pa landskampen med hjalp av en nyinkopt tv-antenn. Det roliga ar att samtliga ska redovisa sina progress reports imorgon formiddag. Intressant att se hur det gar.

Jag har fatt intrycket av att japaner ar ett fotbollstokigt folk (det och baseboll). Jag vet inte hur manga som har skinit upp och sagt "Lasson!" (Henke d v s) eller "Yungbegh!" (Ljungberg) nar jag sagt att jag ar fran Sverige.

Kommentarer
Postat av: Therese

Som i Spanien då här säger nästan alla Henke Larsson (jag bor ju i Madrid och inte Barcelona) Ljungberg och Zlatan när dom får höra att jag är från Sverige.

Postat av: Birgitta

Och här i norra Europa kändes det VÄÄLDIGT bra att Japan tvålade till de självsäkra tyskarna. Jo, jo, det blev ju 2-2, men det var i sanning först på sluttampen som tyskarna lyckades rädda sig från en 0-2 förslust. Det är f ö många av VM-lagen som har vissa problem att få till sina tränings- och vänskapsmatcher. Eller är det taktikspelande? Eller rent av så att formen inte ska vara toppad än?
Hur som helst, förutom att vara Queen-frälst så är jag fotbollsfantast. I alla fall hemma i TV-fåtöljen när det är mästerskap på gång...

2006-06-01 @ 14:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback