Valpshopping

68945-110

68945-112

68945-111
Vad tar ni for hunden dar i fonstret?

Mitt hjarta holl pa att smalta nar jag och Linda sag denna ofantligt sota hundvalp pa varuhuset Super Viva Home Store i Toyosu. Jag ar inte saker, men det sag ut att vara en Berner Sennen-valp. 

Att skaffa hund ar valdigt trendigt i Tokyo. Sarskilt populart ar sa sma hundar som mojligt, som agarna forser med specialsydda hundklader och/eller hundsmycken. Det ar valdigt dyrt att kopa hund har (ofta flera tiotusentals kronor), agandeskap ses darfor som nagot av en statussymbol.  

Ni som kanner mig kanner till min karlek for hundar. Det hugger till lite i hjartat varje gang jag passerar Hachiko-statyn (se tidigare inlagg om utgangen i Shibuya for bild)  i Shibuya, som upprattades till minnet av den Akito-hund, som utanfor tunnelbanestationen troget vantade pa sin agares hemkomst  i elva ar efter dennes dod.

Kommentarer
Postat av: Patrik&Alex

Halloj!
Jättekul att läsa om era bravader och så.
Förstår att ni måste ha en hel del att upptäcka nu tillsammans.
Här hemma i sverige är temeraturen runt 30 sträcket och fotbolls VM går för fulla muggar på tv apparaterna.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig sommar och att ni fortsätter uppdaterat era bloggar lika flitigt.
Sen sist men inte minst måste vi tilllägga att ni är
mycket saknade här hemma men bloggen minskar avståndet avsevärt.
Må så gott nu
Kramar Patrik& Alex

Ps visst såg det ut att vara berner-Sennen valp:)

2006-06-16 @ 22:11:57
Postat av: Nadia

Vilken sötnos! Själv har jag en alldeles egen liten ulltott hemma och har svårt att tänka mig honom instängd i en minimal bur...usch.

2006-06-17 @ 16:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback