Leksakspromotion

68945-74
Teadog; notera de tebladsformade oronen

Idag inhandlade jag en flaska
o-iocha, lockad av den medfoljande leksaken som hangde runt flaskhalsen. Det rorde sig om en sma sota "tehundar" i olika utforanden, som aven fungerar som blackpennor. Detta koncept, att forse livsmedelsprodukter med sma leksaker, ar ganska vanligt i Japan. Min skrivbordsgranne pa skolan ar smatt besatt av att samla plastbjornar med fotbollsspelartrojor, en annan kille i labbet samlar pa diverse mjukisdjur och en tredje ar for tillfallet en frekvent besokare av 7-eleven, dar man har chans att vinna en Hello Kitty-docka om man handlar for 700 yen eller mer. 
Jag har en kansla att jag kommer att hinna samla pa mig en hog japanska smaleksaker innan det ar dags att aka till nordiska breddgrader igen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Om du snubblar över såna här skojiga ting i form av ELEFANTER så finns en hängiven samlare här. (Nädå, det är inget tips alls...)

2006-06-03 @ 08:23:15
Postat av: Linda

HAHAH, det var först nu jag verkligen noterade de tebladsformade öronen på hunden. Hur kul som helst ju!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback