En handelserik vecka

Det har varit en handelserik forsta vecka med Linda i Tokyo. De forsta dagarna varvade vi sightseeing av narliggande omraden (Ginza, Akihabara, Ueno, Mitsukoshimae) med langa samtal (over ett eller annat glas rott) och vila (Linda hade en duktig jetlag att besegra, jag kande av de senaste veckornas langa skoldagar). Det ar lite svart att summera en vecka i ett inlagg, men vi har hur som helst haft det jattebra! Har kommer lite highlights.

I onsdags besokte vi svenska ambassaden i Roppongi for att lyssna pa en forelasning om barnafodandet i Sverige kontra situationen i Japan (som ar rekordlag, i fjol minskade t o m japanska befolkningen totalt sett) och samtalade med herr Sunaga om var kommande gemensamma forelasning.
I fredags gick vi till Akihabara och Ueno, en rejal promenad dar Linda hann bade med att se flyer girls, stora elektronikvaruhus, Ameyoko-marknaden och ett vackert tempel i Ueno.
I lordags gick vi ut och festade i Shibuya. Efter ett par sakegroggar hemma begav vi oss till Gas Panic, en valkand hip hop/R&B-klubb mitt i Shibuya. Dar drack vi Asahi-ol, lyssnade pa helt ok hip hop och pratade med en thailandsk student och en inflyttad tjej fran Singapore. Vi hann med sista tunnelbanan hem och var ratt sa trotta igar, men tillfreds med var forsta vecka tillsammans i den stora staden.

Nu kommer jag kunna uppdatera bloggen mer regelbundet. Nedan foljer bilder fran lordagens bravader.

68945-81
Dessa yamambas motte oss nar vi kommit fram till Shibuya

68945-83
Inne pa Gas Panic; trangt men trevligt

68945-85
Gas Panic-personalen ville ocksa vara med pa bild

68945-82
Kanpai (skal)! Tagen av var nyfunna singaporeanska van

68945-84
Pa vag till stationen sag vi improviserade "tal" vid den valkanda hundstatyn


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Härligt att läsa - och se! - att ni har det bra, gott, trevligt, festligt, måbraigt. Jag/vi hoppas ni får inte bara en vecka utan flera månader nu framöver med mysigheter.

Kram på er!

2006-06-12 @ 10:14:30
Postat av: Pelle

Skönt att se er tillsammans igen.

Jag börjar på pr-byrån om en månad så det blir ingen Tokyo-resa för mig. Trist, men det känns rätt schysst med ett bra jobb igen.

Vi hörs på g-mejlen.

Kram // Pelle


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback