Den naraste och karaste

68945-80
Visst ar vi sota?

Om drygt 14 timmar moter jag finaste Linda pa Narita Airport, for att sedan guida henne till Mitsukoshimae, varat hem for de kommande tre manaderna. Det kommer att bli underbart att kunna fortsatta utforska den basta staden, men nu med den basta tjejen.

Jag har fatt resten av veckan ledigt av professor Aoki. Eftersom jag inte har Internetanslutning hemma, kommer bloggen antagligen inte uppdateras (om vi inte gar till ett natkafe) pa ett tag, bara sa att ni vet. Nasta vecka ar bloggandet i full gang igen, promise.

Pa tal om denna vecka, fick jag idag en inbjudan till svenska ambassaden pa onsdag. Jag och Linda ska halla ett foredrag i slutet av juli om hur det ar att vara hogskolestudent i Sverige (basically), pa onsdag ska vi fa mer information om detta. I'll keep you posted angaende detta ocksa.


Ett litet tillagg. Av nagon anledning har jag idag inte kunnat besvara andra kommentarer som skrivits. Jag uppskattar dem dock mycket och ser garna fler!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Nu har klockan hunnit bli halv åtta, kväll, här och det är alltså mitt i natten hos er. Och Linda bör vara enbart fem-sex timmar från målet... Jag borde - med tanke på den bristande internet-tillgången etc - ha skrivit ett par rader precis efter att jag i god ordning vinkade av henne strax efter tio i förmiddags, alltså för - just det - tio timmar sen. Men jag fastnade på IKEA (som ligger alldeles bekvämt intill tågstationen till Köpenhamn och flygplatsen). Kom hem alldeles för sent för att hinna nå dig, Andreas. Men du visste/vet ju vad som är på gång (snarare: på flyg).
Lyckades få tag i snygga packlådor att gömma undan allt Lindas efterlämnade i (hi,hi) och sängben till Martin (som flyttade till sin egna studentkorridorslya igår.
Plötsligt är det väldigt, väldigt tyst här. Jag kände mig tvungen att dra igång häcksax och kantklippare och ansa den del av trädgården som inte är uppgrävd. Om det blir så vackert väder som alla lovat till helgen så får jag väl lägga mig mitt i vår gigantiska sandgrop och låtsas vara på stranden!

Hoppas ni får världsbra månader tillsammans därborta på andra sidan (norra) klotet!

2006-06-05 @ 19:34:35
Postat av: calle

Naaa,så söta :)
Hälsa Linda att jag hört om att Tiffany ska rida på en häst till kommande säs(inspelat i Staffanstorp t om)
Annars har de väl en film på g t om..som ska handla om...eh nä tyvv inte Tiffy utan Morgan Pålsson..jaja..
Hur är klädmodet over there?,är faschinerad av det sen chinatown i Sydney..

2006-06-05 @ 20:54:26
Postat av: Therese

Ni är verkligen jättesöta! Ni kommer säkert att få det hur bra som helst tyillsammans i Tokyo och vi andra ser fram emot att följa era äventyr på era bloggar.

Postat av: Birgitta

Söndag 11 juni här.
Solen strålar, ja, vräker ner värme.
Läge för långpromenad ut över heden - fåglarna kvittrar sig nästan fördärvade, bina surrar i buskagen, småkryp svirrar, blommor blommar. Mmmmm, ljuvligt.
Och ni då? Nu då?

2006-06-11 @ 14:35:27
Postat av: AnSo

darlings! uppdatera dåå, innan man tror att ni blivit övergfallna av han den tjocke pokemon-figuren, haha...hoppas allt är bra med er, ta hand om er. och kulturkrocken, det där med callgirls in sweden..klockrent! ha det fint. fridens liljor. //AnSo

2006-06-12 @ 01:31:32
URL: http://www.anso.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback