3-1 och cyklar

Gardagens fotbollsforlust mot Australien marks av i och med franvaron av tio elever i labbet idag. Stamningen ar i ovrigt mer avslagen an vanligt, bland de som har pallrat sig till skolan.

68945-86
Populart transportmedel i Japan

I formiddags kopte Linda och jag var sin cykel pa stormarknaden vid min skola. Vi tog en provtur med dem sedan (tillbaka till lagenheten, sedan cyklade jag till skolan igen) och markte hur snabbt och smidigt det plotsligt blev att ta sig fram pa stadens breda trottoarer. Tokyo ar en valdigt platt stad, vilket ocksa medfor till dess cykelframjande natur. I helgen ska Linda och jag gora cykelsightseeing, med ett och annat stopp pa cafeer har och dar.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Va bra med cyklar!
Hur är förresten trafikreglerna mellan cyklister och fotgängare om ni tar er fram på trottoarerna? Skulle vara kul att jämföra med... lilla Lund... Här i stan har man ju infört det systemet och det fungerar bra bland dom som är så att säga infödda, men har en tendens att vålla problem för nyinflyttade (t ex studenter från upplandet. Det märks när terminerna börjar eftersom nyanlända cyklister tar till de smala gatorna... och vållar synnerligen irriterade reaktioner hos bilisterna. Såna som mig...).
Kan ni ta med cyklarna till Sverige? Det skulle lösa Lindas problem med sin tämligen igenrostade gamla hoj från högstadietiden som just nu står och skrotar utanför min dörr. En gång i tiden var det världens vackraste cykel, tyckte jag. Och den har tjänat genom många år. Men verkar lite bortglömd numera...
Fortsätt blogga! Era ord behövs!

hälsar BIRGITTA

och tillägger att fotbollssorgen ligger tung över Sverige också. 0-0 mot Trinidad&Tobago betraktas som rena skandalen. Personligen tror jag det har mer med självbilden hos journalister m fl att göra. Ett litet land bortanför vår egen närmaste erfarenhetssfär kan väl inte vara duktiga? Ibland är världen en chock!

2006-06-13 @ 10:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback