Rock'n'rollercoaster

Igar kvall akte jag, Esui, Linda och Lindas bror Martin (som ar pa besok den har veckan) till Disneyland for att kopa en rabatterad kvallsbiljett (2900 yen) och aka sa mycket berg&dalbanor som vi kunde hinna med. I jamforelse med Floridas Disney World (dar jag har varit tva ganger), ar Tokyos variant blygsam till storleken, men nastan identisk i utforande.
Vi hann med sju akturer (pa 3.5 timmar). Jag har lankat till nagra infovideos, sa ni kan se hur akturerna ser ut: Pirates of the Caribbean (klassiska akturen som filmerna bygger pa), mesiga spokhuset
Haunted Mansion, bergstagsbanan Big Thunder Mountain Railroad, barn-coastern Gadget's Go Coaster (for det var ingen ko), den nastan 90 grader branta flume riden Splash Mountain och slutligen, underbara Space Mountain, en riktigt snabb fard som gar i nastan beckmorker, som vi valde att aka tva ganger innan parken stangde. Vi var mycket nojda med kvallen!
 
De som ar ute efter mer extrema akturer bor bege sig till mindre barnvanliga Fuji Q Highland (som ligger i narheten av Mt. Fuji), som har den nyoppnade berg&dalbanan Eejanaika (se tredje videon). Jag ska forsoka lura med mig Linda dit.

68945-269
Eejanaika - du slangs runt som en vat trasa


Den har akturen, Dodonpa, verkar ocksa ratt galen. Man susar fram i 172 km/h. Den finns ocksa att hitta i Fuji Q Highland.

68945-270

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback