Cool

68945-276
Fyndig bildtext: jag ar cool utanfor Club Cool - Yokohama.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Indeed!

2006-08-04 @ 21:36:07
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Apropå japaners livslängd... Dina egna ord:

"Laste i Japan Today att medellivslangden for japaner har sjunkit; 85,5 ar for kvinnor och 78,5 ar for man. Det ar forsta gangen pa sex ar som siffrorna sjunker. Japanska halsomyndigheterna menar att anledningen ar en okning av influensarelaterade dodsfall. Fragan ar om inte den okande skrapmatskulturen i Japan ocksa spelar in. Japanskor blir dock fortfarande aldst i varlden, medan mannen ligger pa fjarde plats i medellivslangd, efter trion Hong Kong, Island och Schweiz.
"

Samt att jämföra med ditt inlägg till Therese:

"Jag befinner mig sjalv i Japan som ar en valdigt ung kottatande nation. For lite mer an ett sekel sedan kom kottatande influenser ifran vast och paverkade japanernas kosthallning, efter tolv sekel som vegetarianer. Denna kottkonsumtion okade markant efter andra varldskriget och under 80-talet, framst p.g.a. amerikanska snabbmatskedjor som spred ut sig i Japan. Detta har lett till att japanerna har blivit tjockare, sjukare och lever kortare liv. Det marks jattetydligt om man ser till de generationer och deras kottkonsumtionsvanor."

Märks det "jättetydligt"? Eller skarvade du sanningen, Andreas?

2006-08-06 @ 19:58:45
Postat av: Andreas

Birgitta, tack! :)

Niklas, det andra pastaendet (att det marks jattetydligt, d.v.s.) har jag tagit fran manga andra kallor; artiklar, en miljokurs jag laste harom aret samt flera samtal med japaner. Borde inte de som bott i ett land hela sitt liv och sett hur sadana har fenomen har uppstatt vara palitliga kallor? Sa for att svara kort pa din fraga, nej, jag anser att jag inte skarvade sanningen eftersom jag utgar fran en mangd olika kallor (nagot man alltid bor gora for att oka reliabiliteten).

Har du forresten tankt pa att Schweiz, Island, Hong Kong och Japan (vars populationer blir aldst i varlden) har fa oppna ytor att foda upp boskap pa?

Pa tal om artiklar som behandlar detta amne, jag laste nyligen en intervju med en hogt uppsatt japansk politiker som sade foljande:
'Many people drink a lot and eat too much. Environmentally, more chemicals are used in Japan than anywhere else. Sixty percent of our food comes from other countries—one of the highest rates in the world. That’s because we eat a lot of meat. My task is to improve our lifestyles, to make them healthier'

2006-08-07 @ 05:17:53
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jaha, Andreas? Vad vill du ha sagt med detta?

Schweiz kan ju importera...

Ja, politikern vill lägga grunden till en bättre folkhälsa! Jättebra! Och folk överkonsumerar! Det är intre bra - oavsett VAD som överkonsumeras.

Tyckte det var väl tilltaget av dig att på Thereses blogg så bergsäkert konstatera kopplingen mellan kortare livslängd och ökad köttkonsumtion.

Mycket annat kan påverka - men det vet du nog! Varför inte stress eller storstadsluft m m?

Eller överkonsumtion av allt möjligt gott som världen har att erbjuda...

2006-08-07 @ 08:29:43
Postat av: Andreas

All form av overkonsumtion har negativa konsekvenser, givetvis. Jag utgar enbart efter vad de japaner jag sjalv har talat med (som sjalva tagit upp amnet nar de markt att jag ar vegetarian). Det var inte meningen att 'bergsakert konstatera den kopplingen', det var bara min samlade uppfattning.

Forresten, politikern som sade ovan namnda citat ar sjalv vegetarian sedan lange.

2006-08-07 @ 09:06:37
Postat av: Niklas (fd Hans Ångest)

Jasså - politikern var själv vegetarian! Då var han partisk och hans trovärdighet minskar dramatiskt!!!

Hi hi! Detta var inte sagt på blodigt allvar!

2006-08-07 @ 10:47:41
Postat av: aggiornare

Stupore! Amo questo luogo!:))))))) http://www.usate348.org/aggiornare

2007-02-19 @ 01:49:32
Postat av: virgilio

Great site! Good luck to it's owner! http://www.bovso.org/virgilio

2007-02-23 @ 02:13:49
Postat av: cavalli

pagine piuttosto informative, piacevoli =) http://www.flryanair.org/cavalli

2007-02-24 @ 23:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback