Tokyo by night

68945-21

Jag ar foralskad i Tokyos nattliga skyline. Nar jag star efter en lang dag i labbet pa Shibuaras fjortonde vaning och tittar ut genom de stora panoramafonstrena far jag inte nog av de tusentals olikfargade ljusen som stracker ut sig sa langt ogat kan na. Med Akira Yamaokas vackra toner i lurarna hypnotieseras jag av detta urbana megalopolis. Jag kan inte ata mig matt pa dess enorma kraft och styrka och att se bebyggelse breda ut sig till horisonten i alla vaderstreck.

Om det ar sadan har enorm utsikt bara fran fjortonde vaningen, hur kommer det da att vara nar Linda och jag tar en drink i Park Hyatts New York-bar i sommar? Har far ni lite vardagsflykt, titta i deras bildgalleri:
http://tokyo.park.hyatt.com/hyatt/hotels/entertainment/index.jsp

Dags att krypa i sang efter en lang vecka, framst fylld av lagenhetssokande, som till slut gav ett ytterst angenamt resultat. Jag firade det lite smatt ikvall genom att ata pizza och dricka en Kirin-ol med ett gang killar fran klassen. Imorgon ska jag aka till Kanda och Ginza med Esui fran min klas och insupa nya sinnesintryck av Tokyo.

Oyasumi nasai (god natt)!

Kommentarer
Postat av: Therese

Fin blogg du har. Många fina bilder. Hittade dig via Linda. Jag gillar Japan och har många japanska kompisar Men har inte varit där ...än. Så jag tycker det är jättekul att läsa bloggar från Japan

Postat av: Christoffer

Låter otroligt fint. :)
Det är också väldigt bra att du skriver om dina händelser borta i Japan här, mycket mycket intressant att läsa om :).
Vi får höras i helgen, till dess så lyssnar jag på Kyu Sakamato - Sukiyaki och försöker förstå hur underbart det är borta i Japan.

Hälsningar från Christoffer borta i aprilväders Sverige

2006-04-21 @ 20:04:52
Postat av: Linda

LÄTT VI SKA! ;)
Jag ser så fantastiskt mycket fram emot att komma, snart bara en månad kvar! :D
Puss!

2006-04-22 @ 12:22:04
URL: http://tokyo.webblogg.se
Postat av: Nadia

Hej!
Hittade hit genom Thereses blogg, du har jättefina bilder och är dessutom bra på att skriva. Jag kommer definitivt fortsätta läsa och skulle gärna vilja länka till dig om det är ok?

2006-04-22 @ 14:15:29
URL: http://bergochdalar.blogspot.com/
Postat av: Andreas

Tack sa mycket for den positiva responsen. Den sporrar mig till att uppdatera bloggen mer regelbundet an vad jag har gjort hittills. Ni ar givetvis valkomna att lanka den om ni vill :)

2006-04-22 @ 15:43:08
URL: http://tokyoandy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback