Nihonbashi here I come

Idag var jag och betalade min forsta hyra och hamtade nyckeln till min nya lagenhet hos Ichii corp. i Gotanda. Efter en fem minuters promenad i regnet kom jag fram till det brunrosa hoghus som de haller till i. En trevlig tjej bjod in mig och serverade mig en kopp gront te i vantan pa Shingo (som visade mig lagenheten forra veckan). Shingo var lika trevlig som sist och kunde smaexalterat beratta om sitt IKEA-besok i veckan, nar vi hade ordnat allt pappersarbete: "I didn't know that meatballs is a Swedish dish! I bought some dry and crispy bread! They gave me free potato chips!". Allt gick smidigt och kandes professionellt. Jag fick tva nycklar, en till mig och en till Linda nar sedan flyttar in. For de som inte sett hur lagenheten ser ut bidrar jag med en bild av den har:

68945-29
Fin va?

Val tillbaka pa skolan at jag lunch med de andra (tofu, sallad, ris och misusoppa) och kom sedan igang ratt bra med exjobbet (jag gick igenom artiklar och noterade viktiga fakta). Framat tretiden fick prof. Aoki mote med ett par foretagsrepresentanter som hade med sig mangder av fikabrod och kaffe som de kopt pa Tullys (
http://www.tullys.co.jp/). Det rackte at hela labbet. Jag at en stor chocolate chip cookie och drack jattegott nybryggt kaffe. Koffeinet och sockret gav bra bransle till att fortsatta med artiklarna och sedan gora japanskalaxan.

Jag traffade Esuis kompis (som ar nyss hemkommen till Japan efter att ha legat utslagen en manad (!) pa ett sjukhus i Indien av nagon marklig akomma som han akte pa under den tid han var dar som utbytesstudent, han sade att han inte vill aka tillbaka till Indien). Han ar musikintresserad och tog darfor kontakt med mig idag (da han hade fatt hora fran Esui att jag ocksa ar det). Han (ja, jag har glomt hans namn ocksa) gillade en del band som jag uppskattar, bl a Bloc Party, och tyckte att jag skulle aka pa Fuji Rock eller ga pa Summer Sonic. Han har tydligen spenderat ett helt ar i Sverige, som utbytesstudent pa KTH. Vintern var for lang och kall, men sommaren underbar, tyckte han. Esui kom pa besok en vecka och nar de gick och sag Dinosaur JR. pa Mondo hade de sett The Hives-Pelle (sangaren) pa toaletten, en merit de verkade riktigt nojda med. Nar det blev dags att ga hem foreslog han att vi ska ut och dricka ol nagon gang och/eller ga pa nagon spelning, vilket later jattekul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback